Klockan 03.00 blev det uppstigning. In med väskorna i taxin och tjugo minuter senare var vi framme på flygplatsen för att upptäcka att den inte hade öppnat än! Man bah: what!? En flygplats som inte är öppen 24/7, finns dom ens? Men ja, det gör dom tydligen. Så det var bara att sätta sig utanför och vänta.


När det äntligen öppnade så fick vi ta vårt pick och pack och gå till inrikes "flygplatsen", den var... hehe... söt och liten.



Linnea tyckte min stil när jag tog på ryggsäckens flightpack var lite egendomlig, själv tycker jag den funkar utmärkt! 

Men incheckning och flygning gick faktiskt jättebra. Jag och Ea slumrade till så fort vi kommit upp i luften och sen vakna vi precis innan vi skulle landa, så det gick supersmidigt! Sen tog vi en taxi till ett hotell som chauffören rekommenderade, och vi blev inte besvikna!








Efter en härlig frukost som satt fint i kistan, så gick vi en promenad på ön. Även fast det blåste ganska mycket så var det helt otroligt vackert! Verkligen en karibisk paradis-ö!










Vi såg massa hus, allt från plåtskjul till fina stenpalats, små fiskebåtar, stigar, hostel och några affärer- allt i regnbågens alla färger!

Vi gick förbi en ruin som förmodligen varit ett hus, men vi förstår inte varför dom ville ha trappen tio meter därifrån? Hehehe

Vi såg nåra ungdomar sparka boll! Jag ville va med men när jag såg att dom sparka tåfjuttar utan skor så ångrade jag mig.... aj.

Vi blev sugna på glass när vi såg den här lilla affären!

Jag tog pistasch bara för färgen var häftig, sen fick jag gå med slime-grön tunga resten av eftermiddagen....


När vi kom tillbaka börja vi prata med två killar som åkte med samma plan som oss, då visste vi inte va dom hette så vi kalla dom för "Krullis & hans vän", haha! Men dom hette Graham och Juan fick vi veta lite senare. Dom fråga om vi ville hänga med dom till en strand och snorkla, och det ville vi ju! Sagt och gjort, 20 minuter senare hade vi anlänt till ännu ett paradis och jag fick ÄNTLIGEN min vita strand och mitt turkos-blåa hav!












Där var vi hela dagen, bara solade, badade, drack öl i mängder (och även nåra tequila-shots, ups!), umgicks och hade det så himla bra! Dom var så lättsamma, trevliga och roliga människor! När solen började gå ner så stannade vi kvar och tittade på den innan vi tog en taxi till hotellet.












Efter en snabbdusch så möttes vi upp igen för och käka. Jag åt hummer för första gången! Det är det dom fiskar här på ön och försörjer sig på (turism är nummer två) och dom får upp mängder så den är väldigt billig (och supergod)! 

Efter vi käkat gick vi mot en klubb, men jag och Ea var väldigt trötta så grabbarna följde oss tillbaka till hotellet och sa godnatt (riktiga gentlemän!). Idag gick vi upp tidigt för att hinna till banken innan pengarna tar slut (haha ja, det är sant!), för vi måste ha pengar innan vi åker över till lilla Corn för där finns det ingen ATM. Vi stod i kö i 40 minuter och sen när vi kom fram kunde vi ändå inte ta ut så mycket som vi ville (och behöver!) men vi tror att det kan räcka. Så planen är nu att vi tar en liten jolle (okej det är en större träbåt egentligen, men den ser ut som en jolle typ!) över till Litte Corn om ungefär två timmar. Är så spänd, den ska tydligen vara ännu vackrare än Big Corn, hur det nu kan va möjligt....

Hoppas allt är bra med er där hemma! Massa pussar och kramar!
Big Corn Island, Nicaragua,

2 kommentarer

Papi

16 Feb 2015 23:11

Vilka otroligt härliga bilder, underbart att du fått din vita strand och turkos-blåa hav, verkar verkligen vara paradiset, spännande då med Lilla Corn, om det kan vara ännu bättre... 🏄🍹 skönt att resan gick bra, blev lite orolig när vi pratades vid😥 Ha det så jätteskönt och njut. Massa pussar från ett Sverige som kanske inte är paradiset så här års ⛄️❄️☔️.VROE

Lena

17 Feb 2015 11:03

Åh vilka härliga bilder. Ni verkar har det jättebra. Många kramar :)

Kommentera

Publiceras ej