Igår vaknade jag, trött och sliten efter vulkanklättringen, av att Linnea väckte mig klockan åtta. Efter en frukost bestående av gröt var det dags att sätta sig på hojarna igen och ännu en gång börja trampa iväg.


Den här gången var målet inställt på Ojo de agua, en naturlig vattenkälla. Efter 1,5h trampande upp-och-nerför backarna här på ön var vi äntligen framme! Och det var så otroligt vackert!


Dom har byggt upp sidorna så det ser ut som en pool nästan, men bottnen är helt naturlig, precis som vattnet, så det ligger stora stenblock och grenar där. Vattnet är tydligen fullt med mineraler också, så det är riktigt bra för både hud och hår att bada där i!




Det fanns en "hoppgrej" där 
så man kunde slänga sig i vattnet. Jag vågade hoppa en gång, hehe, Malin tog bildbevis på det så jag slapp hoppa fler gånger, det var lite läskigt!


Annars tog vi det bara lugnt. Solade och badade. Jag och Ea åt lunch vid restaurangen som fanns där.




Sen tog vi sista doppet och solade oss torra, innan vi satte våra arma rumpor på den stenhårda sadeln igen.




Så det var bara att trampa dom 12 kilometrarna igen för att komma hem.




I bakgrunden ser ni en av de två vulkaner som finns på ön. Jag tror det här är den lilla utav dom, Maderas. Den var den vi gick upp en bit på för att komma till vattenfallet i tisdags.

På kvällen åt jag buffé här på hotellet. Sen gick jag och la mig klockan åtta... Jag var helt slut! Inte så konstigt om man cyklat 24km i stekande sol och värme på en dag, eller hur? 


Nicaragua, Ometepe,

1 kommentarer

Papi

06 Feb 2015 00:33

Vilket härligt bad, ser görfint ut. Hoppas det var värt cykelturen. Nu får ni vila er idag som du sa i telefon, så härligt att få prata några ord med er ❤️❤️ Ha det så bra, vi hörs snart igen. Pusss puss VROE

Kommentera

Publiceras ej