Idag efter incidenten med mina flipflops hyrde vi cyklar för att ta oss till ett vattenfall här på ön. Cykeln jag fick var en liten herr-mountainbike-cykel med två halvt fungerande växlar och ingen bakbroms, men det fick väl gå. Hade ont i röven efter två minuter men jag fick bita ihop den kommande halvtimmen helt enkelt.




När vi kom fram till "ingången" till vattenfallet så var vi redan trötta och svettiga, men äntligen var vi framme! Trodde vi. Om jag vetat hur långt upp vi skulle, då skulle jag definitivt vänt om redan då. I 1,5h timma gick vi uppåt i en 90graders backe fylld med småsten, stenblock, löv, grenar och allt möjligt som gjorde det svårt att få fäste. Tänk er den högsta lutningen på löpbandet, i 1,5h, på ojämnt underlag. Så kanske ni förstår lite hur jävla jobbigt det var! I FLIPFLOPS DESSUTOM! Om vi vetat att vi skulle hajkat såhär så hade vi såklart tagit gympadojjor, men den lilla notisen fick vi icke reda på. 

I början, fortfarande ovetandes om hur långt kvar vi hade. 

Vi gick ungefär 1/3 av vulkanen ni ser bakom. Jag har varit sugen på att bestiga en vulkan här som tar 4h upp och 4h ner, men efter den här dagen är det ett tvärsäkert nej!







Det var roligt och äventyrligt dom första 45 minutrarna, men sen ville jag bara gråta. Det var sååååå jobbigt! Det bara rann svett om oss och benen skakade. Men tillslut var vi framme! 


Det gick inte att få med hela vattenfallet på samma bild, för det var så himla högt. Tänk er den här bilden och sen dubbla den, så blir det hela. Ganska mäktigt faktiskt! Tyvärr var "sjön" under fallet ganska mesig. Jag hade tänkt att man kunde simma omkring där i, men man kunde typ bara doppa sig.


Sen solade vi lite där. Jag och Linnea började gå neråt igen efter en timma. Vi började blir hungriga och var redan ganska trötta. Det tog "bara" en timme ungefär att gå ner. Och sen fick vi ju cykla igen då. Efter det var jag helt slut. Vi var hemma halv fem så sen dess har jag bara slappat. Badat lite här vid bryggan och käkat. Har inte riktigt varit min dag idag heller, haha. Det här är vad som hänt:

- flipflopen i vattnet
- ramlade påvägen ner från vulkanen
- fick en fluga i ögat när vi cyklade hem från vulkanen
- satte min quesadilla i fel strupe när vi käkade mat

Hahah, inget mega-hemskt som hänt egentligen, bara lite sånna där oturs-saker som får en att börja grina när man redan är trött och hungrig. 

Men dagen har varit bra. Ångrar inte att jag kämpade mig upp till vattenfallet, det känns bra såhär efteråt. Får se hur min kropp mår imorgon dock.... har hört att vi ska cykla 12km till ett annat vattenställe.... aj aj aj!
Nicaragua,

3 kommentarer

Elin

04 Feb 2015 17:26

När jag läser "ramlar ner I vulkanen" och tänker att jag måste ringa för att kolla så att du var okej. Känslan som sedan infann sig när jag 1) insåg att det var liite svårt att blogga när man ramlat ner i en vulkan 2) kom på att det antagligen är lite svårt att ringa till någon som ligger där nere i värmen, fick mig att känna mig något dum. Men, jag älskar att läsa om era äventyr, trots att jag saknar dig. Ha det fortsatt underbart och ramla inte ner i en vulkan! <3

Papi

04 Feb 2015 21:39

Jösses vilka "träningspass"... Det är ju tur att ni är så vältränade 💪 som ni är , annars hade ni nog inte orkat alla olika strapatser som ni utför 💪🚴😃 ni får eran träning "gratis". Men häftigt vattenfall i alla fall efter allt slit. Hoppas du får lite mer flyt nu, men flipflop-storyn skrattar jag åt fortfarande 😃😃 Ha det jättebra, Pusss pussss 😘😘 VROE

Lena

05 Feb 2015 07:50

Jösses vilket träningspass, låter dock väldigt jobbigt med flipflops, jag skulle nog brutit ihop hahaha! Men ni är tuffa tjejer från Sverige :)

Kommentera

Publiceras ej