Känner att jag har halkat efter med uppdateringen här på bloggen! Och nu när vi snart är hemma igen (sad-face på den) så måste jag hinna ikapp lite. Även fast vi var sex dar på Little Corn så tog jag ändå inte så många bilder. Men jag slänger upp dom jag har!





En kväll åt vi bland den godaste pizzan vi ätit samtidigt som vi tittade på solnedgången. Det enda negativa den här kvällen var att glasen + sugrören var diskade i tvål (UÄK) så det var bara att slänga. I övrigt var det toppen! 





En annan dag vaknade vi upp till regn, rusk och KYLA! Tog på oss dom enda varma kläderna vi hade men frös ändå. Då blev det att sitta på ett café hela dagen och läsa. Ganska mysigt men efter ett tag var vi deppiga och uttråkade. Som tur var höll vädret bara i sig en dag.




Så nästa dag var vi på banan igen med sol och bad! 




Sista dagen tog vi en rundvandring på ön (letade egentligen efter en strand på andra sidan, men vi hittade ingen) i hettan, innan vi la oss och solade en stund.




Sen tog vi båten över till Big Corn framåt kvällen. Det var helt kolsvart ute och den lilla träbåten guppade fram på vågorna. Jag mådde illa men den här gången spydde jag inte som sagt.







På lilla Corn så dykte vi även för första gången! Tyvärr har vi inga bilder från det. Men det var läskigt och obehagligt första dyket. Andra dyket var vid ett korallrev ute i havet där vattnet var alldeles turkosblått så då var det bara jätteroligt och häftigt! Så Ea och jag har bestämt att på nästa resa vi gör så ska vi ta dykcert! 

Annars tog vi det bara lugnt när vi va där. Solade och badade, umgicks med Graham och Juan och Jordan, festade, åt god mat och bara levde! Och även om det var bra på många sätt så var det även dåligt på många sätt. Boendet var ofräscht, vi blev helt sönderbitna av myror, mosquitos och allt va det var, och så var det lite väl isolerat. När vi kom tillbaks till Big Corn så kändes det så mycket bättre och vi ångrar att vi inte åkte ifrån lilla Corn tidigare. Men men! 

Det var allt om Little Corn! Nästa inlägg blir om Big Corn!
Little Corn, Nicaragua,

Kommentera

Publiceras ej