Som sagt, klockan är inte ens åtta på morgonen här borta på ön Ometepe, men redan har jag hunnit få mig ett gott skratt och en upplevelse. 

Vaknade redan halv sju (!?) så jag gick upp och skrev lite med mamma och pappa. Sen tänkte jag att det skulle va fridfullt att gå ut och sätta mig på bryggan ett slag. Sagt och gjort!


Väldigt fridfullt och idylliskt right? Problemet var bara att det blåste ganska mycket, så jag tänkte att det är nog bäst att jag håller i mina flip-flops så dom inte blåser iväg. Har haft lite otur med mina flip-flops på resan nämligen. Mina fina i läder från mor & far kom ena skon bort på en shuffel i Costa Rica. Så dom här vill jag liksom ha kvar. 



Men sen glömde jag väl bort det där med att hålla fast dom....... Såatteh... Den ena lyfte när vinden tilltog, gjorde nåra piruetter i luften, innan den sakta men säkert landade fint och snyggt på vattenytan. 

VAD. GÖR. JAG. NU???

Jag vill ju inte hoppa i vattnet för en flipflop, men jag vill ju heller inte köpa nya IGEN. Så jag går och letar efter en pinne (bryggan är för hög för att jag ska nå den med handen) att fiska upp den med. 

Men på vägen så ser jag en kille med en handduk i handen så jag frågar om han ska bada. Jaaa säger han lite tveksamt. Vad bra tänker jag och frågar "skulle du kunna hämta min sko då?" Han tittar på mig lite frågande med ett flin i mungipan, "ja det kan jag väl, vart är den då?" "Den ligger och flyter därborta", säger jag och pekar mot vattnet. Jag kände mig så larvig, haha! 

Men han drog av sig tröjan och dök i som värsta baywatch-killen, hihi. Sen kom han simmande med min lilla flipflop i handen! Tackelitack sa jag och gick hemåt!
Nicaragua,

2 kommentarer

Papi

03 Feb 2015 22:15

Ha ha ha du är ju för rolig, det där skulle jag vilja sett, men tufft o fråga "baywatch-killen", han tyckte nog också att det va lite kul...
Pusss Pusss VROE

Lena

05 Feb 2015 07:45

Hahaha! Du är för rolig Lovisa, jag kan se dig när du frågar den killen, så roligt att läsa allt du skriver du skriver så så himla bra och roligt:)Puss

Kommentera

Publiceras ej