Igår morse begav vi oss alltså mot staden León! Först blev det en buss till Managua, sedan fick vi byta och ta en annan buss till León. I den bussen var nog AC:n inställd på svensk vinter för det blåste fan istappar från ventilationen. Men jag hade självklart en lösning på problemet!


Väl framme i León fick vi ta cykel den sista biten in till stan, men den här gången slapp vi iallafall trampa själva ;) hahah



Vi kände oss som värsta pensionärerna där vi satt så bekvämt medan han bakom trampade så svetten rann! Det blev så absurt att vi inte kunde sluta skratta! 

När vi var framme i stan så käkade vi och sen letade vi efter hostel. 


Vi hittade ett som verkade najs så resten av kvällen hängde vi där. Sen drog vi lott om vilka som skulle få enkelsängarna och vilka som skulle dela. Jag och Biggie drog nitlotten, alltså att vi fick dela, haha nejvars! Men vi delade i Granada också och där krigade vi varje natt om täcket! Inatt blev det dock inte krig om täcket (vi fick ett stort den här gången) men däremot blev jag knäad i arslet nån gång runt fem-snåret ;)

Fick iallafall lite sovmorgon imorse, vaknade inte förrns 09.30!! Kanske var det knäingen som fick mig att däcka ;) haha! 

Så idag har vi legat och solat vid poolen. Det har varit såååå skönt att bara slappa.


I eftermiddags gick vi och shoppade lite, León har faktiskt riktigt bra shopping vilket vi inte riktigt trodde på när vi såg staden, för det är väldigt skitigt här, men tji fick vi!





Sen käkade vi på ett mysigt ställe där man kunde se in i köket, och där fläkten var skitstor! Sen gick vi på bio!<3<3 SOM vi längtat efter att se på film!!!!




Filmen var science-fiction i 3D (verkligen något för dig pappa!) och kanske inte så jättebra, men den var helt okej och det var så himla mysigt att få sväva bort från den här backpacker-livsstilen ett tag. Missförstå mig rätt, jag älskar att vara här och att resa såhär, men det är jobbigt också, så det var så befriande att få komma bort från det ett tag.

Imorgon väntar nya spännande (och jobbiga!) äventyr så det är bäst att jag försöker knoppa nu! Godnatt!



León, Nicaragua,

Kommentera

Publiceras ej