Efter nästan exakt två år så är det dags för mig att återigen ge mig ut på en backpacker-resa. Men den hör gången blir det inte till Centralamerika- utan svenskarnas älskade Asien! 

 
Jag lyfter från svensk mark tisdag den 17:onde januari så det är cirkus 1,5 vecka kvar. I förrgår gick det upp för mig att jag verkligen ska åka. Jag har haft så mycket annat att göra och tänka på så jag har inte hunnit fatta att jag verkligen ska åka. Har flyttat ut från lägenheten, jobbat, firat jul osv så jag har inte hunnit bli nervös. Men NU är jag det. Både nervös, rädd och ångestfylld. Men samtidigt taggad och ivrig på att komma dit. Men svårt att somna om kvällarna, det är ett faktum. 
 
Har iallafall börjat inhandla det mesta inför resan, har myggspray kvar (vill iallafall göra mitt bästa för att slippa dengeu och malaria) och sen lite annat småfix (bland annat packa väskan och skriva ut biljetten, hehe) men det fixar sig. 
 
Har iallafall haft en jättemysig jul med familj och släkt och även ett bra nyår hos Bea. Har också hunnit träffa Nadja och Nina för lite skridskoåkning och haft julfika med dom plus Josse och Johanna! Har ju gjort massor av saker denna hos och vinter- och massor av saker under dom två år som gått sedan jag sist skrev här, men deg går inte att ta allting här. Nu är det ju tack vare resan som jag skriver här igen, så att både jag och mina nära och kära kan hålla sig uppdaterade om vad som händer.
 
På återseende! 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej