Lämnade Ometepe redan klockan halv sju imorse. Tog en färja över sjön den här gången, vilket kändes mycket säkrare än den lilla träbåten som vi åkte dit med! 




Jag var väääldigt trött som ni kanske ser, men ler gör jag iallafall! 

När vi kom iland fick vi ta en taxi i en timme ungefär innan vi var framme i kolonial-staden GRANADA! Första intrycket var väl sisådär. Det var fullt med folk överallt, tutande bilar, marknadsstånd, fruktstånd, barn, försäljare, turister- you name it! Och ovanpå detta var det så sjuhelsikes varmt! Svetten bara rann på en. Men vi hittade ett frukostställe iallafall.

Efter en timme fick vi äntligen vår frukost! Eller delar av den iallafall... dom kommer ju som sagt med maten lite när dom själva känner för det...

Efter frukosten gick jag och Ea på upptäcktsfärd i staden eftersom vi var tvungna att hitta ett tvättställe då ALLA våra kläder är skitiga, så det var prio ett! Men påvägen dit fick vi se en annan del av staden och det där första intrycket av Granada ändrades totalt! Det gäller bara att veta vart man ska gå.





Vi hittade ett supermysigt café/art-gallery där vi köpte smoothies och kikade på konst.

Linnea var som ett barn på julafton! Jag var mest intresserad av min smoothie, hehe




Sen gick vi en sväng till i staden.


När vi kom tillbaka till hostelet så hoppade jag direkt ner i poolen (ja det finns faktiskt en pool här! Inte så vanligt för ett hostel!) för att svalka mig.


Hostelet vi bor på nu är väldigt stort med många backpackers. Vi har ingen egen toa (vilket är synd för toaletterna är upptagna ganska ofta, speciellt nu på kvällen) eller dush till exempel. Men vi har gratis pannkakor till frukost och det är tryck i strålarna i duschen så man slipper stå och glo i tjugo minuter bara för att håret ska bli blött(det är dom små detaljerna som gör en glad när man reser såhär har jag märkt!), så hostelet är ändå helt okej! 

Ikväll gick vi även ut och käka på en mysig restaurang och det var så gott!









Jag börjar tycka om öl! Vet inte om det är bra eller dåligt iochförsig....

Restaurangen var som sagt supermysig. Den såg ut som ett vardagsrum och där vi satt och åt var det en fin, grönskande trädgård bredvid!




Imorgon ska vi ta oss till en local-market  en bit utanför Granada och förhoppningsvis hitta lite fina saker! 
Granada, Nicaragua,

1 kommentarer

Faster Lise-Lotte

07 Feb 2015 16:22

Det är så roligt att följa er resa! Ni verkar ha det hur bra som helst, och vilka fina bilder ni visar! Hoppas fortsättningen blir lika bra! Hälsning från ett mycket vintrigt Sverige!

Kommentera

Publiceras ej