Nu har jag visst halkat efter med uppdateringen här på bloggen, inte bra! Det händer ju så mycket jämt, så missar man att skriva en dag så blir inläggen så hiiimla långa nästa gång... Men nu får det väl bli så då! 

Befinner mig just nu i León, men berättar om dom sista dagarna i Granada först!


Vi åkte till en local-market en bit utanför Granada med en chickenbus. Vi var dom enda turisterna på hela bussen. Ganska coolt ändå. Dom flesta turister/backpackers tar shuttlen till marknaden, men vi är bad-ass så vi gör som ortsbefolkningen! 



Den första marknaden vi kom till, alltså den lokala marknaden, var inte så bra. Det var packat med folk, saker, mat och dofter.... Så vi traskade vidare till en lite mindre marknad, den så kallade "turistmarknaden". Den låg innanför dom här murarna och var mycket renare och lugnare.




Där hittade vi lite smått och gott, så det var roligt! När vi skulle hem sen så var vi tvungna att gå igenom den lokala marknaden igen för att komma till bussarna. Då gick vi vilse bland alla gångar! Jag höll på att få panik! Det var så trångt och äckligt och när vi kom till ett bord fullt med grishuvuden så ville jag bara springa, men det gick ju inte för det var så mycket folk! Och ni kan ju tänka er alla lukter.... UÄK! Men tillslut hittade vi ut och hoppade på en fullsatt chickenbus för att ta oss till Granada igen. 


På kvällen sprang vi genom regnet för att hinna köpa bröd innan bageriet stängde.




Sen åt vi mackor och drack öl och smirnoff. Spelade kort och pratade. Riktigt mysigt.


Dagen efter vaknade jag tidigt som vanligt (att jag ALDRIG kan få sova ut?! Det är väl för sjuttsingen det man ska göra på sin semester!!) så det var bara att stiga upp och käka frukost. Resten av dagen var vi så trötta så vi hängde bara vid poolen. Läste, lyssnade på musik och åt. 


Var lite nere den dagen. Tror det mesta berodde på att jag var så otroligt trött. Försökte ringa hem men wifi:t var pissdåligt.

Framåt kvällen mådde jag bättre. Vi tog en sväng på torget och sen gick vi ut och åt. 







Så såg dom sista dagarna i Granada ut! Nästföljande dag packade vi ihop och åkte till staden León. Men det berättar jag om i nästa inlägg! 

Puss och hej!
Granada, Nicaragua,

Kommentera

Publiceras ej