Idag kommer jag inte med nått pretto-inlägg om hur högt vi har hajkat eller hur långt vi har cyklat, för idag har vi nämligen inte gjort nån sån aktivitet! Eller nu ljög jag visst lite, vi har paddlat kanot och det var faktiskt ganska jobbigt... Men det kommer jag till sen!

Imorse fick jag äntligen sova uuuuut, och med sova ut så menar jag att jag vaknade klockan nio. KLOCKAN NIO!? Ni som känner mig vet att mina sovmorgnar brukar ta slut runt 12-13, men här i Nicaragua slutar dom alltså vid nio. Så det var bara att kliva upp från madrassen och stiga ut ur tältet! 

Käkade en megafrukost bestående utav bananpannkakor, frukttallrik och kaffe. Mums i lilla maggen. Sen hade jag matkoma (och generell trötthet) i cirka två timmar....

Ringde och pratade med pappa en stund. Tyvärr är täckningen här inte den bästa, så samtalet bröts typ tre gånger. Men det var roligt att höra hans röst iallafall!

Efter det låg jag och Ea och stekte på bryggan och badade i vattnet, och det var så underbart fridfullt! Så himla skönt att bara göra ingenting och koppla av efter dom senaste två dagarna. Jag tog en öl som jag faktiskt drack upp! Jag som inte gillar öl. Jag hade iochförsig inte druckit nått vatten på hela dagen så  det var kanske därför ölen slank ner så lätt, hehe.




På eftermiddagen paddlade vi alltså kanot. Vi paddla bort till Monkey Island  där vi såg massa apor! Dom var så söta! Vi åkte inte så nära dock, för dom kunde tydligen va väldigt aggressiva och stjäla saker... Inte för att vi hade nåra saker med oss, vi ville inte riskera att mobil & kamera blev blöta, därför har jag tyvärr inga kort från den trippen :( 

En busig liten valp som fanns på stället där vi käka mellanmål! Han ville bara busa och bitas med Ea!


Fick inga bra kort heller eftersom han aldrig va still. Det här med restauranger är förresten så sjukt annorlunda jämfört med Sverige. Det kan ta en timme att få sin mat, för dom går och gör annat emellan. Där vi käka idag var vi hemma hos en familj. Spjälsängen stod liksom bredvid kylskåpet? Det är sån kontrast att man knappt fattar det...

Men sen vi kom hem från kanot-färden har jag inte gjort nånting. Jo, packat väskan eftersom vi åker imorrn. Nu sitter jag här och svettas och väntar på maten. 

Som ni ser så är inte alla dagar lika fartfyllda, och tur är väl det! Men nu ska det bli skönt att slippa ifrån tältet och den här ön, nya äventyr väntar i Granada! 
Nicaragua, Ometepe,

Kommentera

Publiceras ej